Ουδέν κακόν αμιγές καλού (Νο 2)

Θα συμπληρώσω το σχόλιο μου με τον παραπάνω τίτλο με μια διαφορετική αλλά ιδιίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή του τι σημαίνει η ανάπλαση του ελεύθερου χώρου του πρώτου προβλήτα του Λιμανιού , τι σημαίνει για τους φορείς πολιτισμού που στεγάζονται εκεί, τι σημαίνει για τον ίδιο τον πολιτισμό και ασφαλώς για την Θεσσαλονίκη

Με αφορμή λοπιπόν την εκλπηκτική επιτυχία της Τέϊτ Μόντερν -του γνωστού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Λονδίνου- ο Νίκος Βατόπουλος σημείωνε μεταξύ άλλων στην "Καθημερινή":

"Τί μας λένε αυτοί οι αριθμοί;(αναφέρεται στα 4 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο) Ότι η Τέϊτ Μόντερν, που εγκαινιάστηκε το 2000 σηματοδοτώντας και συμβολικά τον νέο αιώνα, είναι ένα θεματικό πάρκο ψυχαγωγίας, πολιτισμού και κατανάλωσης,θέλγητρα που φαίνεται να είναι πιο ισχυρά από τα αμιγώς καλλιτεχνικά. Από τα τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες την περασμένη περίοδο, ένα σημαντικό αλλά απροσδιόριστο στατιστικά ποσοστό προσήλθε στην Τέϊτ όχι μόνο για να δει τα εκθέματα αλλά κυρίως διότι θέλησε να μετέχει σε μια κοινή εμπειρία. Η επίσκεψη σε ένα τέτοιο Μουσείο με εκτόπισμα που υπερβαίνει τον χαρακτήρα και τον ρόλο του στον τομέα της τέχνης, μεταβάλλεται σε μια εμπειρία, που σε επίπεδο κατανάλωσης έχει αντιστοιχίες με την επίσκεψη σε ένα μεγάλο mall".

Ελπίζω πως το δημοσίευμα έπεσε στην αντίληψη και κάποιου από τους Β. Γάκη, Β.Ιωακειμίδη, Β.Κεχαγιά και Γ.Τσάρα που μετέχουν, ή δικαιούνται να μετέχουν της Επιτροπής διαχείρισης των δράσεων του πρώτου προβλήτα . Απ όσο τουλάχιστον γνωρίζω ο Βαγγέλης Ιωακειμίδης, Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας, αναζήτησε τα σχετικά στοιχεία και δείχνει μεγάλο σχετικό ενδιαφέρον.

Σχόλια