ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: Επί τέλους ένα καλό νέο

Οι χθεσινές ανακοινώσεις των υπευθύνων του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, παρουσία του Γ.Γ του ΥΠΠΟ Χρήστου Ζαχόπουλου, δρομολογούν – οριστικά πιστεύω- την καθέρωση μιας μεγάλης πολιτιστικής και καλλιτεχνικής διοργάνωσης για την σύγχρονη Τέχνη, με θεσμικά κατοχυρωμένο τον διεθνή της χαρακτήρα.

Πρόκειται για ένα πολύ καλό νέο, πολύ περισσότερο όταν συνδυάζεται με δύο σημαντικά οργανωτικά χαρακτηριστικά.

Την έγκαιρη ανακοίνωση των επιμελητών, μεταξύ των οποίων και της Γαλλίδας Κατρίν Νταβίντ και του Σουηδού Γιαν Έρικ Λούνστρομ. Από ελληνικής πλευράς σχετικά καθήκοντα θα έχουν η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Κ.Μ.Σ.Τ. Μαρία Τσαντσάνογλου και η γνωστή ιστορικός Τέχνης Θάλεια Στεφανίδου, των οποίων το πλούσιο έργο έχει ήδη γνωρίσει και αναγνωρίσει η χώρα.

Το δεύτερο εξ ίσου σημαντικό στοιχείο αφορά στην συνεργασία και άλλων εικαστικών φορέων και Μουσείων της Θεσσαλονίκης, που εξασφαλίζουν την απολύτως αναγκαία «συνέργεια» των φορέων της πόλης, όταν πρόκειται για διοργανώσεις μεγάλων καλλιτεχνικών, τεχνικών και οικονομικών διαστάσεων.

Μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε αμφιβολία ότι διογρανώσεις όπως αυτή της Μπιενάλε, ανοίγουν ένα παράθυρο στο κόσμο της Σύγχρονης Τέχνης;

Θα ήταν αδικία- συνηθισμένη άλλωστε σ αυτήν την πόλη- να μην μνημονευτεί ο Μίλτος Παπανικολάου , ο πρώτος καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κ.Μ.Σ.Τ. ο εμπνευστής της ιδέας της Μπιενάλε, που αγωνίστηκε γι αυτήν για περισσότερο από 5 χρόνια.
Υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον ιστορικό, που κάποτε πρέπει να καταγραφεί.

Σχόλια