ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Η εκδίκηση των "ψιλικατζήδων"

Ατύχησε ο Γιάννης Ζουμπουλάκης με εκείνη την υποτιμητική, γεμάτη κακεντρέχεια επίθεσή του στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην οποία αναφέρθηκα σε προηγούμενο Σημείωμά μου.

Και ατύχησε διπλά.

Δέχτηκε κατ αρχήν ένα βροντερό χαστούκι από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που πήγε σ αυτό τό ..άγνωστο Φεστιβάλ, από τον Αγγελόπουλο, τον Γαβρά, τον Βιμ Βέντερς, από την παρουσία πολλών γνωστών και άγνωστων στο ευρύ κοινό, αλλά όχι και στους σινεφίλ, δημιουργούς του κινηματογράφου.

Η μεγάλη ατυχία και απογοήτευσή του όμως ήρθε από τον κόσμο, και από την νεολαία της Θεσσαλονίκης.

Δηλαδή από τους «ταξιτζήδες», τους «μπακάληδες», τους «ψιλικατζήδες», όπως περιέγραφε το κοινό της Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με τον Γ. Ζουμπουλάκη ,αγνοεί άν υπάρχει ακόμη το Φεστιβάλ!.

Ακόμη και ο καθημερινός τύπος τον διαψεύδει με τα πολυσέλιδα αφιερώματά του στο Φεστιβάλ
Στον πρώτο προβλήτα εξελίσσεται καθημερινά ένα θαυμαστό θέαμα των ανθρώπων του κινηματογράφου, ελλήνων και ξένων, το κοινό, τους σινεφίλ και την νεολαία, που κατακλύζουν τους χώρους, μπαινοβγαίνουν στις προβολές, τις εκθέσεις, τα γραφεία τύπου.

Στις αίθουσες προβολών, γίνεται μάχη για ένα εισητήριο.Αλλά όπως γράφει σήμερα η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» στο ολοσέλιδο αφιέρωμά της, «Γράφουμε κάθε τόσο για αύξηση των εισητηρίων και ίσως φαίνεται υπερβολικό. Όμως στις προβολές πρέπει να δώσει κανείς μάχη για να βρει θέση, ακόμη κι άν έχει εισητήριο».

Το λένε και οι αδιάψευστοι αριθμοί. Οι Cine Κάρτες αυξήθηκαν κατά 36.5% , τα εισητήρια 35.4%. Οι πωλήσεις στο βιβλιοπωλείο του Φεστιβάλ αυξήθηκαν κατά 137,76% και αυτό είναι ασφαλώς ένα αδιαμφισβήτητο στοιχείο της ποιότητας των επισκεπτών του Φεστιβάλ.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας του φεστιβάλ κατά 32,3% ,τι άλλο σημαίνει από ένα αυξημένο ενδιαφέρον της νεολαίας, αφού είναι δεδομένο ότι αυτή, κατά τρόπο συντριπτικό ενημερώνεται από τις ηλεκτρονικές σελίδες;

Γι αυτό και πιστεύω πως αυτό που τελικά θα μείνει από το δημοσίευμα εκείνο,θα θυμίζει μόνο τους «μπακάληδες» της ενημέρωσης.

Μια τελευταία αναφορά.

Διάβασα στην στήλη του Σ.Σακισλόγλου στον «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ» ένα σχετικό, με το ενδιαφέρον του κοινού για το Φεστιβάλ, σχόλιο. Και έμεινα στην τελευταία διαπίστωσή του, πως όλη αυτή η επιτυχία είναι
συνυφασμένη με το ΟΛΥΜΠΙΟΝ, το παλάτι του δικού μας φεστιβάλ και τον μαγευτικό πρώτο προβλήτα, τις κινηματογραφικές αίθουσές του, το μεγάλο κέντρο ενημέρωσης ,που έχει στηθεί στην Αποθήκη Γ και φυσικά τις παράλληλες εκδηλώσεις, τις εκθέσεις, τις προβολές κλπ στα Μουσεία Φωτογραφίας, Κινηματογράφου και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, που βρίσκονται επίσης εκεί και συμμετέχουν στο μεγάλο κινηματογραφικό πανηγύρι των ημερών.
Και έκανα την αυτονόητη σκέψη: Πολλοί αναφέρονται όλο και πιο συχνά στο ευεργετικό πέρασμά της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας» από την Θεσσαλονίκη.Απολαμβάνουν την πλούσια κληρονομιά της σε πολιτιστικούς θεσμούς και υποδομές , αλλά αποφεύγουν συστηματικά να την αναφέρουν. Είτε γιατί το αγνοούν, είτε γιατί τα στερεότυπα εκείνης της εποχής συνεχίζουν ακόμη να επιβιώνουν..

Σχόλια