VENI VIDI VICI : Ο Γ. Σουφλιάς στην Θεσσαλονίκη

Μέσα σε ελάχιστα λεπτά κατέρρευσε ως χάρτινος πύργος ολόκληρη η πολεμική προεκλογική εκστρατεία εναντίον της υποθαλάσσιας σήραγγας.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, πολύ καλά προετοιμασμένος, όπως διαπίστωσαν οι παρόντες στην ενημερωτική συνάντηση,είχε στην φαρέτρα του δύο βέλη που σημάδεψαν πολύ καλά το ακροατήριό του.
Ανακοίνωσε την «πρόβλεψη» επεκτάσεως του μετρό προς Σταυρούπολη και Καλαμαριά μήκους 10,8 χιλιομέτρων και την εξωτερική περιφερειακή ένα έργο εξαιρετικής σημασίας , καθώς η γνωστή μας περιφερειακή έχει ουσιαστικά καταστεί ένας αστικός δρόμος, με δραματικά προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Τι έγινε λοιπόν με την υποθαλάσσια;

Έκλεισε κατά την γνώμη μου το κεφάλαιο της αμφισβήτησης και δυστυχώς κατέρρευσε άδοξα μία ακόμη απόπειρα κινητοποιήσεων των πολιτών, εναντίον ενός από τα λεγόμενα «μεγάλα» έργα, όχι γι αυτό καθ εαυτό το έργο, όσο για τον τρόπο της σχεδίασής του και τις επιπτώσεις από την λειτουργία του στην ζωή των κατοίκων.

Το ομολόγησε και ο ίδιος ο υπουργός.
Επιχειρώντας να λύσουν επί μέρους προβλήματα, μετακινούσαν απλώς τα σημεία εμφάνισής τους. Είναι πράγματι εκπληκτικό πως την ανάσα από το κυκλοφοριακό της Τσιμισκή , καλούνται να την πληρώσουν οι κάτοικοι της Ανθέων, ή της Π. Συνδίκα και γενικότερα η ανατολική Θεσσαλονίκη, αλλά και οι περιπατητές της παραλίας, οι κάτοικοι της Λ Στρατού και πάει λέγοντας.

Το εκπληκτικότερο όλων είναι πως ο υπουργός έδειξε από αμηχανία έως άγνοια για τον τρόπο επίλυσης των νέων προβλημάτων, που η λογική ντόμινο τα μεταφέρει σε άλλο σημείο, κάθε φορά που επιχειρείται μια διορθωτική κίνηση. Είναι προφανές ότι υπάρχουν πτυχές του έργου, που δεν έχουν επαρκώς μελετηθεί, και αυτό είναι το χειρότερο.

Ταχύτητες, διόδια,ανισόπεδοι κόμβοι,φανάρια,πεζογέφυρες, κόμβοι,αυξομοιώσεις λωρίδων, αμφίδρομη κίνηση,ασανσέρ, κυλιόμενες σκάλες,υπογειοποιήσεις τμημάτων δρόμων,ράμπες, ανακοινώνονται και αμέσως μετά ανακαλούνται, καθώς ανακαλύπτονται- τώρα - δυσκολίες, ή προβλήματα, που φωτίζονται από ισχυρές κινητοποιήσεις κατοίκων, ή και προτάσεις αρμόδιων τοπικών φορέων.

Αν κάτι πρέπει να μας τρομάζει είναι αυτή η προχειρότητα, η ανωριμότητα των μελετών, που προμηνύουν δεινά και φυσικά καθυστερήσεις και κόστος.

Αν η πόλη είχε βρει τον τρόπο να συνδιαλέγεται, να ακούει την φωνή των αρμόδιων φορέων της, του Οργανισμού Ρυθμιστικού, του ΤΕΕ, του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών, θα κατάφερνε να αποκτήσει την αναγκαία αντιπροσωπευτική, συνεκτική, συγκροτημένη φωνή.

Αυτό θα της επέτρεπε να επικεντρώνεται στα πραγματικά προβλήματα και όχι στην γενικόλογη συνθηματολογία, τον εντυπωσιασμό, και στις διαμάχες, το μωσαϊκό των ιδεών και των διαφόρων προτάσεων. Όλα αυτά δηλαδή, που όπως ήταν αναμενόμενο αναιρέθηκαν εύκολα από τον υπουργό, που δήλωσε ότι «περίμενε πως θα συναντούσε μεγαλύτερες δυσκολίες».
Θα πάρουμε κάποιο μάθημα από την εξέλιξη αυτή;

Σχόλια