ΚΙ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ - ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ- ΚΗΡΥΣΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πληροφορία φτάνει επίκαιρα στην Θεσσαλονίκη, όπου με πρωτοβουλία του Δημάρχου της συζητείται εδώ και δύο ημέρες το κυκλοφορικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Και τί λέει;

Ο Δήμαρχος του Λονδίνου Κεν Λίβινγκστον επέκτεινε τα αστικά διόδια , που είχε επιβάλλει από το 2003, ακόμη περισσότερο προς τις Δυτικές συνοικίες του Λονδίνου, αυτήν την φορά.
Για να μπει κανείς στην καθορισμένη αυτή ζώνη πρέπει να πληρώνει 12 περίπου ευρώ την ημέρα. Και στην περίπτωση παράβασης, που ελέγχεται ηλεκτρονικά, θα καταβάλει πρόστιμο 150 ευρώ.

Το πολιτικό κόστος , που καλείται να πληρώσει είναι υψηλό. Δεν κάνει όμως πίσω. Κατάφερε μάλιστα να εξασφαλίσει και την υποστήριξη του πρωθυπουργού Τόνυ Μπλέρ, που έστειλε σχετικό προσωπικό μήνυμα σε 1,8 εκατομμύρια πολίτες, που υπέγραψαν κείμενο καταγγελίας του Δημάρχου..

Τι γίνεται τώρα στην Θεσσαλονίκη;
Εδώ και δύο ημέρες εξελίσσονται οι συζητήσεις στο πλαίσιο της Διημερίδας για το κυκλοφοριακό, που οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Την πρώτη ημέρα η εικόνα ήταν απογοητευτική. Οι φορείς που ουσιαστικά σχεδιάζουν και ελέγχουν την εφαρμογή των μέτρων για το κυκλοφοριακό, εξέφρασαν την απορία τους γιατί μαζευτήκαμε και πάλι, αφού τα έχουμε συζητήσει, και στο παρελθόν και τίποτε δεν έγινε.
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι αυτήν την φορά ο Δήμαρχος είχε ένα σαφή πρωταρχικό στόχο. Να εξασφαλίσει- όπως και έγινε- την ομόφωνη απόφαση να ζητηθεί ως πρωταρχικό μέτρο, η καθιέρωση των Μητροπολιτικών λειτουργιών στην πόλη.
Κάτι που φαντάζομαι βρίσκει όλους σύμφωνους, ακόμη και εκείνους, που τον καταγγέλλουν ότι έχει προσωπικές επιδιώξεις για την καθιέρωση αυτήν.

Από κεί και πέρα το χάος.

Να κατασκευαστούν περισσότερα πάρκινγκ στο κέντρο, δηλαδή να προσφερθούν κίνητρα στο Ι.Χ. να κινηθεί προς το κέντρο. Να διανοιγούν βασικές αρτηρίες, δηλαδή να διευκολυνθεί και πάλι το Ι.Χ. Να κατεδαφιστούν παλιές οικοδομές και να γίνουν πάρκινγκ. Δεν άκουσα ποτέ κάποιον να λέει να κατεδαφιστούν μερικές πολυκατοικίες στις πυκνοδομημένες περιοχές και να γίνει ένα μικρό έστω παρκάκι για τα παιδιά και τους πάσχοντες να βρουν λίγη φυσική αναψυχή και ανθρώπινη επαφή.

Να καθιερωθεί ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο, να γίνει το πάρκινγκ των 3.500 θέσεων στην ΔΕΘ, κλπ κλπ

Και ο πιο αδαής γνωρίζει ότι η αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων είναι τέτοιας δυναμικής, που σε ελάχιστο χρόνο θα απορροφήσει και τις νέες δυνατότητες- προσκλήσεις- και το μόνο που θα μείνει είναι μια μεγαλύτερη αύξηση των ημερών που η μόλυνση στην Θεσσαλονίκη ξεπερνά τα όρια λήψης έκτακτων μέτρων, που βέβαια δεν λαμβάνονται ποτέ.

Μάταια ο ΟΑΣΘ ζήτησε περισσότερες λεωφορειολωρίδες σε συνδυασμό με την συνέχιση της απαγόρευσης εισόδου σ αυτές των ταξί.
Ποιό είναι ο το συμπέρασμα;

Μηδέν εις το πηλίκον.

Πιθανόν να επιταχυνθεί η καθιέρωση των Μητροπολιτικών λειτουργιών. Αλλά το μέτρο αυτό είναι μακροχρόνιας απόδοσης και θα συναντήσει ασφαλώς την αντίδραση όλων εκείνων που δεν θα θελήσουν να «παραδώσουν» θώκους και εξουσίες.

Τι μένει;

Να έρθει μια εποχή, που ένας Θεσσαλονικεύς Ντελανοέ ή Λίβινγκστον, θα αψηφήσει το πολιτικό κόστος και θα σταθεί απέναντι στο αδηφάγο και καταστροφικό Ι.Χ.

Υ.Γ. (Χωρίς σχόλιο)
Την Τρίτη που μας πέρασε ο Δήμαρχος του Λονδίνου, υπέγραψε διεθνή συμφωνία με τον Πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, για την αγορά βενζίνης με έκπτωση 20%. Έναντι της φτηνής βενζίνης, τον Λονδίνο αναλαμβάνει να στείλει συμβούλους για την καθαριότητα, την αστυνόμευση, την τουριστική ανάπτυξη και την διαχείριση των απορριμμάτων στο Καράκας.
Τα κέρδη από το πρόγραμμα αυτό , που υπολογίζονται σε 25 εκατομ δολάρια ετησίως, θα χρησιμοποιηθούν για να διανεμηθούν εκπτωτικές κάρτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε 250.000 φτωχούς Λονδρέζους.

Σχόλια