ΤΑ ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ: Υπάρχει εξήγηση της εξοργιστικής απόφασης.




Αναρωτήθηκα στο τέλος του Σημειώματος μου, του σχετικού με την απόφαση του υπουργού Μ. Λιάπη, να επιτρέψει την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης, ποια θα είναι η αντίδραση των τοπικών φορέων, των δημοτικών παρατάξεων, της περίφημης «κοινωνίας των πολιτών» τέλος πάντων..

Κάτι μούλεγε πως πίσω από την υπουργική απόφαση δεν κρύβεται μόνο η πελατειακή λογική της κυβέρνησης, εν όψει εκλογών..

Δεν διαψεύστηκα δυστυχώς..

Την ανακοίνωση και τις πρώτες δηλώσεις κυρίως των παραγόντων του ΟΑΣΘ, ακολούθησε η εκκωφαντική σιωπή των πάσης φύσεως αρμοδίων.

Περίμενα βέβαια να δω τις αντιδράσεις του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών και του Προέδρου του Γιάννη Τόσκα , σε ένα τόσο κρίσιμο για την ομαλή λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς ζήτημα.

Παρ όλο λοιπόν που είχα μια καλή εικόνα για τον Γ.Τ., για την σοβαρότητα και τις απόψεις που κατά καιρούς έχει εκφράσει για κυκλοφοριακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης, έκπληκτος παρακολουθώ την σιωπή του στο κρίσιμο πρόβλημα που προέκυψε πρόσφατα.

Συνεχίζει πάντως να αρθρογραφεί κανονικά στην στήλη του «επωνύμως» του «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΥ», όπου αμέριμνος περιγράφει τις αναμνήσεις του για τις Πασχαλινές συνήθειες – συγκινητικές δεν μπορώ να πω- ή για τις θλιβερές πρωτιές της χώρας σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα και θανάτους..

Δηλαδή «των οικιών ημών εμπιμπραμένων, υμείς άδετε», θα μπορούσε να πει κάποιος.

Αλλά το φαινόμενο είναι όπως είπα διάχυτο. Η σιωπή συνεχίζεται ακόμη και από τους οικολόγους, τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, τέλος πάντων από το σύνολο των φορέων, με εξαίρεση τιμητική τον γενικό Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων , προς τιμήν του.

Τι να συμπεράνει λοιπόν κανείς;

Μήπως πρόκειται για σωστό μέτρο και δεν το καταλαβαίνουμε;
Ή μήπως δεν εκτιμούμε σωστά την «πολιτική δύναμη» των ιδιοκτητών ταξί;

Εν τούτοις τα πρώτα στοιχεία από την καταλυτική επιρροή που ασκεί η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, είναι απογοητευτικά.
Απώλειες μέχρι 15% στα δρομολόγια, καθυστερήσεις, που εξοργίζουν αυτούς που επιλέγουν τα μαζικά μέσα.

«Πραγματική ταφόπλακα για το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς αυτής της πόλης» θεωρεί την απόφαση ο Γεν Γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Κώστας Αγγελούδης, ενώ ο πρόεδρος Δημήτρης Τσερμενίδης είναι πιο αποκαλυπτικός:

«Επιτέλους, τα κατάφεραν. Παράγοντες και φορείς της Θεσσαλονίκης κατάφεραν να υλοποιήσουν δεσμεύσεις και υποσχέσεις, συμπαρασύροντας τον υπουργό Μεταφορών στην έκδοση απόφασης για την ουσιαστική κατάργηση των λεωφορειολωρίδων στην πόλη μας».

Μάλλον μας δίνουν μια αξιόπιστη εξήγηση της σιωπής της πόλης, οι άνθρωποι του ΟΑΣΘ….
Με άλλα λόγια το καταστροφικό «πολιτικό κόστος» κρύβεται πίσω και από αυτήν την εξευτελιστική περιπέτεια της Θεσσαλονίκης.

Σχόλια