Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ!...Η κατάντια ενός ονείρου δεκαετιών...

Ντροπή δεν είναι κ. Υπουργέ;»

Μ αυτόν τον τίτλο αναφέρθηκε εφημερίδα των Αθηνών στην παρουσίαση της «Τραβιάτας» από την Όπερα Θεσσαλονίκης, στον Κινηματογράφο «Αριστοτέλειον»…

Δεν έχουν περάσει και πολλές ημέρες από την δημόσια εξαγγελία στην Θεσσαλονίκη, ότι το Νομοσχέδιο που συνέταξε μια ειδική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, ύστερα από ανάθεση του ΥΠΠΟ, που ρύθμιζε τα της αυτονόμησης της Όπερας Θεσσαλονίκης από το ΚΘΒΕ. είναι ήδη έτοιμο.

Εξαγγελία την οποία όλοι χαιρέτησαν ως το λογικό αποτέλεσμα και επιβράβευση μιας δημιουργικής διαδρομής της Όπερας Θεσσαλονίκης, ως αυτόνομου καλλιτεχνικού τμήματος του ΚΘΒΕ, το οποίο, δυστυχώς, δεν θεωρήθηκε ποτέ ως «γνήσιο» τέκνο του Κρατικού θεάτρου από τους ιθύνοντες το ΚΘΒΕ.

Χαιρετίστηκε ως ένα ακόμη βήμα στην ολοκλήρωση προσπαθειών –που διήρκεσαν περισσότερο από 30 χρόνια-,της πόλης και των φορέων της, να δημιουργηθεί στην Θεσσαλονίκη Όπερα.

Και ξαφνικά το απροσδόκητο. Το απίστευτο.

Η όπερα Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει την φετινή μεγάλη παραγωγή της την «Λα Τραβιάτα» του Γκιουζέπε Βέρντι στον …..κινηματογράφο «Αριστοτέλειον» !...

Δεν βρέθηκε χρόνος δηλαδή ούτε στο Θέατρο της Ε.Μ.Σ. ούτε στο Bασιλικό Θέατρο και η παραγωγή κατέληξε στο Αριστοτέλειον…


Με τέτοιες πρακτικές, προχειρότητες, και απαράδεκτες επιλογές, είναι δυνατόν να διεκδικήσει σοβαρά την αυτονόμηση της, να απαντήσει αποτελεσματικά σ αυτούς που θεωρούν περιττή την Όπερα αφού υπάρχει και λειτουργεί πλέον το Μέγαρο Mουσικής;

Ποιος έχει την ευθύνη γ αυτήν την κατάντια; Οι ιθύνοντες του ΚΘΒΕ, οι αρμόδιοι της Όπερας, η κακή οργάνωση, ο πρόχειρος προγραμματισμός;

Γιατί όπως όλοι σ αυτήν την πόλη γνωρίζουν, οι σχέσεις ΚΘΒΕ και Όπερας δεν ήταν, δυστυχώς. ποτέ αρμονικές. Αλλά και δεν είχαν φτάσει ποτέ στο σημείο της ουσιαστικής εξορίας από τους λαμπρούς χώρους των δύο μεγάλων θεάτρων του ΚΘΒΕ.

Πρόκειται για άνευ προηγουμένου φιάσκο, που μας εκθέτει διεθνώς και να μην έχουμε καμιά αυταπάτη γι αυτό.

Ο Λουκάς Καρυτινός πρώην Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής δήλωσε σχετικά και η δήλωσή του έχει την σημασία της:

«Δεν είναι δυνατόν να ανεβαίνει η «Τραβιάτα» το 2008 στη Θεσσαλονίκη, με τεχνικές συνθήκες χειρότερες από την πρώτη παρουσίαση της το 1853 στην Βενετία. Η Όπερα Θεσσαλονίκης είναι ένα σύγχρονο αεροπλάνο που αναγκάζεται να προσγειωθεί σε ελικοδρόμιο»...

Παραθέτω ακόμη και ένα απόσπασμα για την παρουσίαση της παραγωγής στην «Μακεδονία»της Κυριακής 6.4.08.

«Σε ό,τι αφορά την παραγωγή της «Τραβιάτα», όλοι οι συντελεστές κλήθηκαν να προσαρμοστούν στις συνθήκες που επιβάλλει ο χώρος. Εφάρμοσαν δηλαδή την ρήση «πενία τέχνας κατεργάζεται»….

Και σ αυτές τις συνθήκες κλήθηκε να σκηνοθετήσει την παράσταση η ισπανίδα σκηνοθέτης Μαρία Έλενα Μέξια και να πρωταγωνιστήσει στον ρόλο της Βιολέτας η υψίφωνος Φιορέλα Μπουράνο, «με μεγάλη προϋπηρεσία στον συγκεκριμένο ρόλο, καθώς τον έχει ερμηνεύσει περισσότερες από 150 φορές»…

Δυστυχία μας…
Για το τι συνάντησαν και τι είδαν στην «Πρωτεύουσα πόλη του Πολιτισμού», στην «Μητρόπολη των Βαλκανίων» και άλλα παρόμοια ηχηρά οι μετακληθέντες διεθνούς φήμης καλλιτέχνες…

Και το ερώτημα:

Θα ζητήσουν οι φορείς, τα ΜΜΕ, η πόλη, ευθύνες από εκείνους που οδήγησαν την Όπερα Θεσσαλονίκης και την ίδια την πόλη, σ αυτόν τον εξευτελισμό;

Θ δούμε κάποια παραίτηση , έτσι για λόγους ευθιξίας, για την κατάντια αυτή;

Θα συγκινηθεί το «επανιδρυθέν» Υπουργείο Πολιτισμού και θα απαιτήσει εξηγήσεις από τους αρμόδιους του ΚΘΒΕ και της Όπερας;

Υ.Γ.
Καθώς βλέπω σήμερα τις αναγγελίες για την οργάνωση της τελετής απονομής του Ευρωπαϊκού Βραβείου Θεάτρου ,εκδήλωση που για δεύτερη χρονιά οργανώνει φέτος το ΚΘΒΕ, πολύ φοβούμαι πως οι τελετές αυτές βρίσκονται πίσω από την θλιβερή ιστορία της «Τραβιάτα»…
Όχι βέβαια αυτές καθ εαυτές, αλλά η κακή διοργάνωση, η προχειρότητα και η τσαπατσουλιά. Εύχομαι να κάνω λάθος.

Σχόλια