" Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΝΗΚΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΕΜΑΣ"!... Η εξοργιστική, αλλά και αποκαλυπτική δήλωση Σκοπιανού επισήμου..

  

Η είδηση είναι χαρακτηριστική και αποκαλυπτική για όσους τουλάχιστον δεν τρέφουν αυταπάτες, ή δεν σφυρίζουν αδιάφορα, μπροστά ακόμη και στα πιο εξοργιστικά περιστατικά, από εκείνα που συμβαίνουν αυτήν την περίοδο στην γειτονική μας χώρα. 

Ολόκληρο άλλωστε το επίσημο σκηνικό του Βατικανού, με την παρουσία εκεί υψηλόβαθμων στελεχών της κυβέρνησης των Σκοπίων και της σχισματικής τους εκκλησίας, απέπνεε ένα πνεύμα όχι απλώς αλυτρωτισμού, αλλά προκλητικότητας, προσβολών και την χωρίς όρια παραποίησης της ιστορίας.

Για να «δικαιολογήσει» λοιπόν τις δικές του δηλώσεις στο Βατικανό, ο «Αρχιεπίσκοπος» Στέφανος της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» - ανύπαρκτης κατά τους Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και μη αναγνωρισμένης από καμιά από τις τοπικές Εκκλησίες- έδωσε στην δημοσιότητα την παρακάτω ανακοίνωση, την είναι ανάγκη να την προσέξουμε ιδιαίτερα:

« Το κήρυγμα του επικεφαλής της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κατά την διάρκεια της επιμνημόσυνης δέησης στη μνήμη του Αγίου Κυρίλλου στη Ρώμη δεν περιείχε κανενός είδους εδαφικές βλέψεις. Το μήνυμα ήταν εντελώς διαφορετικό και έγινε αντικείμενο σκόπιμης εκμετάλλευσης με την απόσπαση λέξεων από το κείμενο του κηρύγματος.

Ουδέποτε θα μπορούσε να αμφισβητηθεί ότι η Θεσσαλική υπήρξε η γενέτειρα της πρώτης δικής μας πανσλαβικής γραφής, η οποία βασίστηκε στον προφορικό λόγο των τότε κατοίκων του τόπου. Ως εκ τούτου, η Θεσσαλική ανήκει πνευματικά και πολιτιστικά σε εμάς και σε όλους τους σλαβικούς λαούς για πάντα».

Και για να αποδείξει ότι το κήρυγμα δεν περιέχει κανενός είδους αλυτρωτισμό, έδωσαν στην δημοσιότητα το πλήρες κείμενο.

Ας το δούμε λοιπόν, γιατί αυτά θα είναι η επόμενη καθημερινή πραγματικότητα.

« Άγιε Κύριλλε, σήμερα, στη δική σου και στη δική μας Θεσσαλονίκη το έργο σου έχει πετρώσει. Σήμερα, στη γενέτειρά σου πόλη, έχουν γίνει όλα στάχτη και σκόνη, χωρίς καμιά ελευθερία για ένα βιβλίο, μια λέξη, ένα γράμμα στη δική σου και τη δική μας γλώσσα. Στην περιοχή όπου όλοι μιλούσαν όπως ες΄ύ και όπως μιλάμε εμείς σήμερα,απαγορεύεται στις μέρες μας, αυτή η γλώσσα  όχι μόνο να ομιλείται και να χρησιμοποιείται για προσευχή, αλλά και να υπάρχει. Σήμερα, δυστυχώς, η αντιμετώπιση εκεί είναι πολύ χειρότερη από αυτή της τριγλωσσίας στον δικό σου καιρό. Διαφωτιστή ,σήμερα,οτιδήποτε θυμίζει εσένα και εμάς έχει καταστραφεί στη Θεσσαλική,το Kukus, τη Lerin , την Kostur, (σ.  του b, εννοεί το Κιλκίς, την Φλώρινα και την Καστοριά). Όχι μόνο οι ζωντανοί, αλλά ούτε και οι πεθαμένοι μπορούν να βρουν εκεί ειρήνη». 

Απέναντι σ αυτές τις πρωτοφανείς δηλώσεις, εις βάρος μιας ευρωπαϊκής χώρας, πως αντιδράσαμε;

Η κυβέρνηση επανέλαβε την γνωστή –και χλιαρή- δήλωσή της ότι αυτοί οι αλυτρωτισμοί δεν βοηθούν, και την Θεσσαλονίκη ειδικά, την πόλη που δέχτηκε την πιο βάναυση προσβολή, όχι ως διαστρέβλωση απλώς της ιστορικής αλήθειας, αλλά και ως σημερινή κοινωνική και πολιτιστική παρουσία, εκπροσώπησε, αναρμοδίως όπως πάντοτε, ο Μητροπολίτης κ. Άνθιμος, με μια απίστευτης προχειρότητας και περιεχομένου δήλωση, ως «υπερασπιστής των πάτριων εδαφών».....

Γιατί είναι αυτονόητο νομίζω, πως χειρότερη, από κάθε άποψη, απάντηση από αυτήν του «Μολών λαβέ», δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

Η τοπική ηγεσία, πολιτική, επιστημονική, κοινωνική και πνευματική, έπρεπε να βρει τον τρόπο μιας συγκροτημένης αντίδρασης, εκτιμώντας ότι ανεξάρτητα από την φαιδρή και εξοργιστική παραποίηση, οι δηλώσεις έγιναν σε επίσημες τελετές στο Βατικανό, και ότι όταν αυτού του είδους οι προκλήσεις μένουν αναπάντητες, διαμορφώνουν εντυπώσεις και ερείσματα για το μέλλον.

Υ.Γ.

Και ας μην υποτιμούμε τον άγριο φανατισμό της «Εκκλησίας» των Σκοπίων.

Ο φανατισμός, όταν εμπλέκει την θρησκεία, γίνεται απείρως πιο επικίνδυνος.

Και στην σημερινή Ευρώπη βρίσκει εύκολα ευήκοα  ακροατήρια.

Με λίγα λόγια μας περιμένουν δύσκολοι καιροί.

Σχόλια

  1. 600 ΠΑΝΟΠΛΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ esphigmenou.com & studioa-blog.blogspot.com/2008/06/600.html
    Ειρηνική διαμαρτυρία για την Ιερά Μονή Εσφιγμένου www.ecclesiagoc.gr/grindex.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου