ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Ο κ. Οδυσσέας Κυριακόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Λυρικής Σκηνής, ξεδιπλώνει το όραμά του για το μέλλον του Λυρικού Θεάτρου.



Αποφεύγω κατά κανόνα την λογική «κυνηγητού μαγισσών» που συχνά χαρακτηρίζει τις δημόσιες συζητήσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ζητήματα Πολιτισμού, προσώπων, στελεχών, θεσμών κλπ

Γιατί είναι βέβαιο πως δύσκολα υπηρετείται η αλήθεια, ή όλη η αλήθεια.
Έγραφα χθες για το «νομοσχέδιο» που υπέβαλε στο ΥΠΠΟ ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και σχολίαζα κάποιες πτυχές του, με τρόπο απόλυτο είναι η αλήθεια.

Φαίνεται όμως πως δεν ερμήνευσα λάθος τις προθέσεις του «Νομοσχεδίου» ή καλύτερα τα σχέδια του Ο.Κ.

Την ίδια ημέρα στην «Καθημερινή», ο Ο.Κ. με ενυπόγραφο άρθρο του παρουσίαζε τις σκέψεις του για τον αποτελεσματικότερο τρόπο διοίκησης της Λυρικής.

Με τον κίνδυνο να αδικήσω τις πραγματικές προθέσεις του με τον κίνδυνο που πάντα συνεπάγεται η αποσπασματική παρουσίαση απόψεων θα καταγράψω εδώ μερικές από τις απόψεις που έχουν βεβαίως ενσωματωθεί στην πρότασή του προς το υπουργείο Πολιτισμού.

« …
με όλη την πείρα και τις γνώσεις που διαθέτω γύρω από την διοίκηση οργανισμών και εταιριών, έσω καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που ενδείκνυται να διοικηθεί η Ε.Λ.Σ. την παρούσα χρονική περίοδο. Καταρχάς θεωρώ απαραίτητη την διάκριση ανάμεσα στους ρόλους του Γενικού και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή»
…………………………………………………………………………..
«Μία στοιχειώδης έρευνα σχετικά με την διάρθρωση και τα οργανογράμματα άλλων, σημαντικότατων θεάτρων της Ευρώπης αποδεικνύει ότι η παρουσία ενός Γενικού Διευθυντή στον οποίο αναφέρεται και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής δεν αποτελεί πρωτοτυπία».
……………………………………………………………………….
«Στην αρχή του 21ου αιώνα και εν όψει των δυνατοτήτων που θα μας δώσει το νέο κτίριο σε λίγα χρόνια και μας προσφέρει η τεχνολογία σήμερα, την ανάγκη να περιορίσουμε την οικονομική εξάρτηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αυξήσουμε την συμμετοχή των ιδιωτών στην χρηματοδότηση των υποδομών και των παραγωγών μας , η απλοποίηση του νομικού πλαισίου γίνεται αναγκαία».

Οι γνωρίζοντες ελληνικά αντιλαμβάνονται τι κρύβεται πίσω από τις γραμμές αυτές.

Υ.Γ. 1
Εάν αντικαταστήσετε το «Γενικός Διευθυντής» με το «Διοικητικό Συμβούλιο» θα έχετε την αυθεντική λειτουργία της Νέας Λυρικής Σκηνής. Γιατί ο Γεν. Διευθυντής, μια νέα ιδέα για τους κρατικούς πολιτιστικούς οργανισμούς, θα επιλέγεται και διορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και στην προκειμένη περίπτωση από τον κ. Ο. Κυριακόπουλο, που διαθέτει « πείρα και γνώσεις γύρω από την διοίκηση οργανισμών και εταιριών»..

Υ.Γ. 2

Δεν εκφράστηκε ποτέ κανένας κατά της αναγκαίας και συνεχούς προσπάθειας των πολιτιστικών οργανισμών, που διαθέτουν υποδομές υψηλού επιπέδου, να αυξήσουν τα ίδια έσοδά τους.
Αλλά εδώ μιλούμε για την «συμμετοχή των ιδιωτών στην χρηματοδότηση των υποδομών και των παραγωγών» και αυτό σημαίνει κάτι άλλο.

Υ.Γ. 3

Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά την ιστορία των χορηγιών στην Ελλάδα, ποιος τις διαχειρίζεται σχεδόν αποκλειστικά, την πλήρη απουσία τους π.χ. από την Θεσσαλονίκη.
Γνωρίζουν επίσης πολύ καλά τι θα σημάνει για την εθνική πολιτιστική πολιτική, μια κυβερνητική πολιτική, που θα περιορίσει τις επιχορηγήσεις και θα κατευθύνει τους οργανισμούς στην αναζήτηση χορηγιών.

Σχόλια