ΜΕΓΑΛΗ Κ ΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ γύρω από το ποδήλατο. Κάτι φαίνεται να αλλάζει!...

Επανέρχομαι στα Σημειώματα, μετά από νέα αναγκαστική απουσία λίγων ημερών.
Τώρα συνδέομαι από Ασπροβάλτα κι αυτό δεν ήταν πολύ εύκολο.

Τουλάχιστον για το δικό μου επίπεδο γνώσεων….

Έτσι λοιπόν είχα την ευκαιρία να «δω» το τελευταίο μου Σημείωμα με τις απαντήσεις του διοργανωτή της γυμνής ποδηλατοδρομίας Κωνσταντίνου Τερζόπουλου και να διαπιστώσω ότι ούτε με τα γυαλιά της πρεσβυωπίας ,δεν μπορούσα να διαβάσω το παραμικρό.
Θα μου πείτε έφτανε πιθανόν το ότι τις απαντήσεις του τις φιλοξένησε μια εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας, άρα κατά κάποιο τρόπο το μήνυμα μεταδόθηκε.

Παρ όλα αυτά είναι χρήσιμο να μεταφέρω δύο τρεις απαντήσεις του σε κρίσιμα ερωτήματα .

Ερώτηση:
Μείνατε ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κόσμου στους δρόμους;

Απάντηση:
Μας υποδέχτηκαν πραγματικά με ενθουσιασμό, με μπράβο, με γέλια, με χειροκροτήματα.

Ερώτηση:
Ωστόσο ελάχιστοι σας αποδοκίμασαν

Απάντηση:
Μικροπρέπεια και δειλία κρύβει μια τέτοια κίνηση.

Ερώτηση:
Στη Θεσσαλονίκη το ποδήλατο μπορεί να γίνει συνείδηση;

Απάντηση:
Χρειάζεται μια σειρά από ενέργειες. Η απαραίτητη παιδεία από το σχολείο για να μην εγκαταλείψουν τα παιδιά το ποδήλατο μόλις μεγαλώσουν. Τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ. Το ποδήλατο πρέπει να γίνει μόδα.

Ερώτηση:
Προτείνετε συγκεκριμένα μέτρα;

Απάντηση:
Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων, ευνοϊκές ρυθμίσεις στον ΚΟΚ για την διευκόλυνση κυκλοφορίας του ποδηλάτου, δημιουργία δημοτικών σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων σε όλη την πόλη, δημιουργία ειδικών σημείων στάθμευσης ποδηλάτων, ειδικό βαγόνι μεταφοράς ποδηλατών στο Μετρό, προώθηση-διαφήμιση της χρήσης του ποδηλάτου από το κράτος.

Φαίνεται όμως πως κάτι αρχίζει να αλλάζει γενικά στην πόλη σχετικά με το ποδήλατο και την ευρύτερη χρήση του.

Διαβάζω λοιπόν πως οι ποδηλάτες κλείνουν μέσω ΙΝΤΕΡΝΕΤ ραντεβού για ποδηλατάδα στην πόλη, δύο φορές την εβδομάδα.

Τις Δευτέρες στις 7.30 το απόγευμα, με εκκίνηση από την Πλατεία Αριστοτέλους, και την Τετάρτη την ίδια ώρα, με εκκίνηση από τον Λευκό Πύργο.

Αυτή η κινητικότητα δεν έχει κατά τους διοργανωτές τον χαρακτήρα διαμαρτυρίας, αλλά την έμφαση στην δυνατότητα κίνησης με ποδήλατο , έστω και μέσα από τους υπάρχοντες δρόμους.
Και κάτι που μας ξαφνιάζει, τα μέλη της ιστοσελίδας
www.bikerespect.gr δηλώνουν πως η Θεσσαλονίκη δεν είναι αφιλόξενη για τους ποδηλάτες!...

Κάτι που διαβεβαιώνει και η Έλλη, ποδηλάτισσα για πάνω από 25 χρόνια. Πιστεύει και αυτή ότι τα τελευταία χρόνια, οι οδηγοί των Ι.Χ. έχουν γίνει προσεκτικότεροι και συχνά ευγενείς απέναντι στους κινούμενους με ποδήλατα…

Πρόκειται ίσως για το πιο ελπιδοφόρο στοιχείο σε όλη αυτήν την ιστορία.

Ο Γκάρετ Τσιγουόρθα μέλος αυτής της διαδικτυακής ομάδας, δηλώνει σχετικά:

«Δεν έχουμε αυταπάτες ότι θα γίνου άμεσα ποδηλατόδρομοι, ούτε πως θα γίνουμε Κοπεγχάγη ή Άμστερνταμ. Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί στον δρόμο έχουν αρχίσει να σέβονται το ποδήλατο. Στη νέα Υόρκη για παράδειγμα, η αστυνομία θα μας κυνηγούσε».

Κάτι αλλάζει λοιπόν.
Με ρυθμούς χελώνας δυστυχώς, και κυρίως με το κράτος (ΚΟΚ) και την αυτοδιοίκηση, να κινούνται δειλά, με μέτρα αναποτελεσματικά, συχνά με στόχους επικοινωνιακούς και όχι ουσιαστικούς.

Περιμένουμε να δούμε και τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Και ελπίζω πως αυτήν την φορά δεν θα κινούνται στην λογική εκείνου του γελοίου και άχρηστου ποδηλατόδρομου στο πλακόστρωτο της παραλίας…

Σχόλια