ΤΑ.."ΑΡΧΑΙΑ" ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ





Διανύουμε ήδη την έκτη δεκαετία εγκατάλειψης των πεζοδρομίων της Βασ. Όλγας στα ανατολικά, από την διασταύρωση  με την Δελφών, έως την διασταύρωση  με την Αιγαίου, έως δηλαδή τα όρια μεταξύ των Δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς.


Μια εγκατάλειψη που ανατρέχει στην δεκαετία του 1950, από την εποχή δηλαδή της ανέγερσης των πολυκατοικιών της περιοχής, όταν ο κάθε εργολάβος, επέλεγε και τον τρόπο κατασκευής του προ της οικοδομής πεζοδρομίου!

Για αυτό άλλωστε και ένα από τα χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων της περιοχής είναι ακριβώς  τα διάφορα επίπεδα . Φυσικά απουσιάζουν οι ράμπες για την διευκόλυνση των ΑΜΕΑ και των ηλικιωμένων, ή των μητέρων που συνοδεύουν μικρά παιδιά. 

 Αλλά και η χρήση όλων των μορφών επικάλυψης, άλλοτε ένα απλό μπετόν, άλλοτε οι γνωστές πλάκες 0.50Χ0.50, ή ακόμη και ένα σκέτο χαλίκι, ή  και ένα μικτό σύστημα από όλα αυτά, ανάλογα με τα υλικά που περίσσευαν από την κατασκευή της πολυκατοικίας, ή ακόμη και το πρωταρχικό αυθεντικό…χώμα, όταν στο οικόπεδο δεν ανεγείρονταν οικοδομή, όπως μπροστά από το περίφημο σπίτι των …φαντασμάτων!

Και φυσικά χωρίς την παρουσία του Δήμου, τίποτε δεν αντικαθίσταται όταν καταστρέφεται , τίποτε δεν συντηρείται ώστε τελικά ο πεζός να διασχίζει ένα μωσαϊκό κατασκευών φθορών, εμποδίων και προβλημάτων.

Συνέπεια όλων αυτών βέβαια είναι η απουσία κάθε προστασίας των πεζοδρομίων με τα γνωστά κολωνάκια  και η μετατροπή τους σε μόνιμο πάρκινγκ που αναγκάζει συχνά τον διαβάτη να κατεβαίνει στον δρόμο για να ξεπεράσει τα εμπόδια.

Στις 15 Ιανουαρίου του 2018 δημοσίευσα ένα εκτεταμένο Σημείωμα με φωτογραφικό υλικό για το ακατανόητο αυτό γεγονός, αλλά όπως προκύπτει από τα Τεχνικά Προγράμματα του Δήμου των επόμενων ετών, η εγκατάλειψη είχε μέλλον!..

Φυσικά το έργο  αυτό απουσιάζει και από το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το 2020.

Εν τούτοις αποφάσισα να επανέλθω ενθαρρυμένος από την δήλωση του αρμόδιου Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, ότι ο Δήμος σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μια μέθοδο που εδώ και δεκαετίες εφαρμόζεται στην Ευρώπη, την επίστρωση δηλαδή των πεζοδρομίων με κάποιο είδος ασφάλτου.

Πολύ φθηνότερη κατασκευή από τα πολύπλοκα σχέδια και υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη στην Βασ. Όλγας και μέσα σε λίγα χρόνια ανέδειξαν πλήθος προβλημάτων και φυσικά υψηλό κόστος υλικών, αλλά και συντήρησης.

Ελπίζω ότι τα πεζοδρόμια της ανατολικής Βασ. Όλγας «παρθένα» από οποιαδήποτε επέμβαση θα μπορούσαν να γίνουν ο χώρος των πρώτων δοκιμαστικών παρεμβάσεων με την νέα τεχνική κατασκευής τους.


Αν ερμήνευσα σωστά την δήλωση του αρμόδιου Αντιδημάρχου και αν η απόφαση στήριξης των «γειτονιών» που έχει εξαγγελθεί μπορεί να περιλάβει και τα …«αρχαία» πεζοδρόμια της Βασ. Όλγας.

Σχόλια