Θ Α Υ Μ Α !!.. Θ Α Υ Μ Α!!!


Ή μήπως κάθε θαύμα τρεις ημέρες;

Πέμπτη πρωί ξυπνάω με τον θόρυβο μηχανημάτων στο πεζοδρόμιο  μπροστά από την Βίλα Αλατίνη, τα παλαιά γραφεία της Νομαρχίας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Λίγο αργότερα επιβεβαιώνεται η υποψία. Μηχανήματα ξηλώνουν τους κυβόλιθους με τους οποίους από την δεκαετία του 1980 είχαν επιστρωθεί τα πεζοδρόμια (Βασ. Όλγας και Πλούτωνος) της Βίλας, όπου είχε εγκατασταθεί τότε η Νομαρχία και αργότερα η Περιφέρεια.



Επί τέλους ξεκίνησαν τα έργα ανάπλασης των πεζοδρομίων της  Λεωφόρου, τα οποία βρίσκονται στην άθλια κατάσταση από την εποχή της ανέγερσης των πολυκατοικιών της περιοχής. Για αυτό και μπορεί κανείς να δει όλη την ποικιλία κατασκευών πεζοδρομίου, μια και κάθε εργολάβος με την ολοκλήρωση της πολυκατοικίας την οποία ανήγειρε διαμόρφωνε και το χώρο μπροστά από αυτήν. Πλάκες λευκές και γκρίζες, σκέτο μπετόν, ακόμη και σκέτα χώματα, όλα σε αποδιάρθρωση και διάλυση συνθέτουν μια εικόνα προσβλητική όχι για την Θεσσαλονίκη, αλλά ακόμη και για την μικρότερη κωμόπολη .



Δεν έχω ακόμη αντιληφθεί τους λόγους για τους οποίους ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος όταν διαμόρφωσε τα πεζοδρόμια της Βασ. Όλγας και μέχρι την πλατεία της ΧΑΝΘ, εξαίρεσε ολόκληρη την ανατολική περιοχή από την Δελφών μέχρι την Αιγαίου και το ίδιο συνέβη έκτοτε με όλες τις δημαρχιακές Διοικήσεις που τον διαδέχθηκαν.



Και φυσικά δεν είναι μόνο η κατάσταση των πεζοδρομίων, αλλά και η έλλειψη ραμπών, που δυσκολεύει την κίνηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα των μητέρων με τα καροτσάκια των μικρών παιδιών.

Καθημερινό φαινόμενο.Θα κληθεί ταξί, ή φιλικό άτομο για την μεταφορά της γιατί  δεν υπάρχουν ράμπες για την μετακίνηση. 

Λείπουν τα γνωστά μεταλλικά κολωνάκια που εμποδίζουν το παρκάρισμα αυτοκινήτων στα πεζοδρόμια και διαμορφώνουν συχνά τέτοια αδιέξοδα, ώστε ο πεζός πρέπει να κατεβεί στο οδόστρωμα για να μπορέσει να συνεχίσει την πορεία του.

Η φαντασίωση όμως ότι άρχισαν επιτέλους έργα στο σύνολο των πεζοδρομίων, κράτησε ελάχιστα λεπτά, καθώς άρχισαν τα ερωτηματικά γιατί να αρχίσουν τα έργα από την Περιφέρεια και όχι από την Δελφών, ο τρόπος οργάνωσης του συνεργείου, τα μηχανήματα και η ταχύτητα με την οποία εξελισσόταν το έργο.

Καθώς έχει ολοκληρωθεί η υποδομή ( ξήλωμα και μεταφορά των κυβόλιθων(από τσιμέντο), η ισοπέδωση, τα μεταλλικά πλέγματα και το μπετόν και είναι έτοιμο από Δευτέρα μάλλον να ξεκινήσει η επίστρωση με το οικοδομικό υλικό που έχει επιλεγεί, θεώρησα χρήσιμο να ενημερώσω τον Βαγγέλη Μαντζίρη (Δ/νση Πρασίνου στον Δήμο Θεσσαλονίκης), να κοιτάξει αν έχουν δοθεί από τον Δήμο οδηγίες για την έκταση των δενδροδόχων (από 0,70 έως 1 μ.) όπως με ενημέρωσε και θα κοιτάξει την Δευτέρα τίνος έργο είναι και ποιος παρακολουθεί την τήρηση των όσων ισχύουν σχετικά.

Αν επιβεβαιωθεί ότι είναι έργο της Περιφέρειας, τότε  βρισκόμαστε πάλι στο μηδέν, γιατί ούτε εφέτος υπήρξε στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου, σαφής πρόβλεψη  για έργα πεζοδρομίων της περιοχής.

Υ.Γ.

Ελπίζω ότι ο κ. Δημήτρης Μήτρου, Συνεργάτης Δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα Bιώσιμης Ανάπτυξης, ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος,  θα ασχοληθούν  με το θέμα αυτό κάποια στιγμή και ίσως  πληροφορηθούμε τα σχέδια του Δήμου σχετικά με αυτό το εξοργιστικό γεγονός.

Σχόλια