κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΗΤΡΟΥ " ΑΠΟΡΙΕΣ!.. ΤΑ ΝΈΑ ΠΕΖΟΔΡΌΜΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ

Αγαπητέ κ. Μήτρου

Δεν είμαι σίγουρος αν το θέμα που θα θέσω υπόψη σας ανήκει στις αρμοδιότητες σας ως  Τεχνικού Συμβούλου του κ. Δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Αν δεν  είστε αρμόδιος για αυτό, ελπίζω ότι θα το στείλετε εκεί που πρέπει ώστε τελικά να υπάρξει κάποια απάντηση, ή διευκρίνιση από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης.


                  Δεν είναι τίποτε. Δοκιμή παρκαρίσματος στο νέο πεζοδρόμιο. Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το τσιμέντο!....

Τα πεζοδρόμια της Βασ. ‘Όλγας από την διασταύρωση Δελφών έως την Αιγαίου, ουσιαστικά το ανατολικό τμήμα της Βασ. Όλγας, υπήρξε το «αγαπημένο» θέμα πολλών σχολίων μου την τελευταία δεκαετία. Μην σας εκπλήσσει αυτό. Τα πεζοδρόμια αυτά  συμπληρώνουν ήδη μισό αιώνα, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση, ή φροντίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ποτέ δεν κατάφερα να μάθω γιατί το έργο των νέων πεζοδρομίων που εκτέλεσε πριν από μια δεκαετία και πλέον ο τότε Δήμαρχος Β. Παπαγεωργόπουλος σταμάτησε στην διασταύρωση με την οδό Δελφών.


                                        Ας μην γκρινιάζουμε..συνεχώς! με λίγη προσπάθεια θα βρούμε τρόπο να περάσουμε.


Αυτή είναι η καθημερινή εικόνα των πεζοδρομίων όταν ξηλώνονται τα κολονάκια. Η λύση; Κατεβαίνεις στην άσφαλτο...

Παραμένουν ως ένα μωσαϊκό παρεμβάσεων όλων των τύπων και χαρακτηριστικών, όλων υλικών και των κατασκευών  που κάθε οικοδομή κατά την ανέγερση της επέλεξε, αλλά και τμήματα με ένα σκληρό μπετόν, ακόμη και σκέτο χώμα. Καμιά φθορά δεν είχε την τύχη να δεχθεί το ενδιαφέρον των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και φυσικά λείπουν οι  ράμπες  αφού κατά την περίοδο των κατασκευών αυτές οι ..πολυτέλειες ήταν άγνωστες. Στην μεγαλύτερη έκταση τους λειτούργησαν και δυστυχώς λειτουργούν ακόμη ως εκθεσιακοί πώροι πώλησης αυτοκινήτων και παρκαρίσματος, σε τρόπο που να αναγκάζεται ο κόσμος να κατεβαίνει στο οδόστρωμα για να προσπελάσει τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας.


Η λύση είναι απλή.Ένα βαρύ φορτηγό χάνει τον έλεγχο και ξυρίζει 5-7 κολονάκια και μαζί χαμηλώνει και τα κράσπεδα!...

Και ώ του θαύματος, προς ημερών εγκαταστάθηκε μια εργολαβία, ή οποία με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά στην πλήρη ανακατασκευή τους στο τμήμα της οδού μπροστά από το διατηρητέο κτίριο που φιλοξενεί κάποιες από την υπηρεσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Παραδόξως και ίσως για να μην προκαλέσει ερωτηματικά η επιχείρηση περιλαμβάνει και το αντίστοιχο τμήμα του πεζοδρομίου ακριβώς απέναντι από το  κτίριο και την αυλή της ΠΚΜ.


                                     Αυτός ο τρόπος αποκατάστασης των πεζοδρομίων είναι γρήγορος και στοιχίζει λίγο

Οφείλω να παραδεχτώ ότι οι επιλογές των υλικών και του τρόπου κατασκευής του πεζοδρομίου υπήρξαν επιτυχείς. Δεν συνεχίστηκε δηλαδή η μεθοδολογία επιλογής υλικών και σχεδίων στα τμήματα των πεζοδρομίων της Βασ. Ολγας με την επιλογή πολυτελών μαρμάρων, λευκών και μαύρων πλακών και σχεδίων, που εκτός από το μεγάλο κόστος παραγωγής και τοποθέτησης, είναι όπως φαίνεται και σχεδόν ακατόρθωτο να αποκαθίστανται σωστά  όταν φθείρονται, ή καταστρέφονται.


                              Και στα νέα πεζοδρόμια , όπως φαίνεται ο κόσμος θα κυκλοφορεί με σύστημα σλάλομ

Τα νέα πεζοδρόμια , φωτεινά και απλά έχουν το πλεονέκτημα της εύκολης αντικατάστασης τους, στις περιπτώσεις που θα χρειαστεί, αφού τα υλικά προσφέρονται έτοιμα στο σχετικό εμπόριο.

Υπάρχει όμως ένα ερωτηματικό το οποίο πλανάται γιατί δεν υπάρχει η σχετική ενημέρωση.


                                 Πρόφτασαν να κλείσουν και το νέο πεζοδρόμιο. Με άνεση 

Θα τοποθετηθούν και στα νέα πεζοδρόμια τα κολονάκια προστασίας τους από τα αυτοκίνητα που κατακλύζουν στην περιοχή αυτή τα πεζοδρόμια; Ήδη κάποιοι σπεύδουν να  «κατοχυρώσουν»   θέσεις και άλλοι να παρκάρουν έστω και για λίγο. Είναι εντυπωσιακή η άνεση με την οποία παρκάρουν πάνω στο πεζοδρόμιο θεωρώντας το ως φυσικό. Γιατί να πάει χαμένος τόσο άνετος χώρος;

Μήπως ανέβηκε στο νέο πεζοδρόμιο το τεθωρακισμένο "The beast" του Προέδρου των Η.Π.Α.;

Το είπαμε ήδη ότι αυτό συμβαίνει εδώ και μισό αιώνα και ποτέ καμιά υπηρεσία δεν εμφανίστηκε και ποτέ κανένας δεν είδε στο παράθυρο του το γνωστό σημείωμα με το πρόστιμο και ποτέ κανένας γερανός δεν «σήκωσε» ακόμη και τα φορτηγά που φτάνουν σχεδόν μέχρι την είσοδο των καταστημάτων για αυτό και τα πεζοδρόμια στην μεγαλύτερη έκταση τους είναι θρυμματισμένα.

Εάν δεν προβλέπεται να τοποθετηθούν άμεσα τα κολονάκια  στα νέα πεζοδρόμια, θα ήταν σωστότερο να μετονομαστούν σε «ελεύθερα πάρκινγκ αυτοκινήτων». Γιατί είναι βέβαιο ότι έτσι θα λειτουργήσουν.

Δεν αναφέρομαι στον υπόλοιπο εξοπλισμό, ούτε στην φύτευση των δένδρων στα κενά και στις δενδροδόχους, γιατί αυτά τα θεωρώ αυτονόητα.

Τώρα θα μου πείτε ότι και τα κολονάκια είναι αυτονόητα. Είναι όμως;

Σχόλια